A világ leggyorsabb traktorja

A Guinness-rekordok könyvébe nem könnyű bekerülni, hanem valami különlegeset és egyedit kell letenni az asztalra. Az emberek persze folyamatosan próbálkoznak a nem szokványos ötletekkel, így született meg a gyorsan száguldozó traktor is.

A rekordot amúgy egy Lamborghini traktor tartotta, ami 140 km/órás sebességgel tudott menni, azonban a mérnökök szerették volna feljebb kerekíteni a számot, amire 2019 őszén került sor.

Az első próbálkozás nyáron történt, azonban ezek a sebességek nem kerültek be a rekordok közé. Az akkor elért 166 km/óra megmutatta, hogy a csúcs meg fog dőlni, azonban nem érték be ennyivel. Egy rövid visszavonulás és jó pár módosítás után a Fastrac névre keresztelt sárga-fekete traktor újra rajthoz állt. Most a Guinness munkatársai is kint voltak, és pontosan rögzítették a történteket.

A nagy nap

2019. őszén Guy Martin a vezetőfülkébe ült és megragadta a kormányt. Tudta, hogy olyan sebességgel fog közlekedni, amivel traktor nem ment ezelőtt, azonban a veszélyekkel is tisztában volt. Ahhoz, hogy bámulatos sebességet érjenek el, rengeteg „felesleges” alkatrésztől kellett megszabadulni, ami a féket is magában foglalta. Martin tudta, hogy a megálláshoz egy ejtőernyőhöz hasonlító szerkezetet fog használni, de azért az idegszálak így is pattanásig feszültek.

Az Elvington reptéren csendben figyelték az eseményeket, ahogy a felhívó színű traktor beindította a motorokat. Az 1000 lóerős motor szó szerint felbőgött, majd 217,57 km/órás átlagsebességet produkált! Nem, nem elírás, a világ leggyorsabb traktorja több, mint 217 km/órával haladt, bizonyos szakaszokon a 247 km/órát is könnyedén elérte! Ha belegondolunk, akkor ezek a számok egy személygépjárműnél is soknak számítanak, hát még egy óriás súlyú traktornál.

Öttonnás száguldás

A JBC mérnökei joggal lehettek büszkék az általuk kreált traktorra, ami az 1000 lóerő mellé 7,2 literes dízelmotort kapott. A 2500 Nm nyomaték minden bizonnyal ledöbbentette a nézőket, és joggal került be a rekordok könyvébe. A traktor tuningolását a Forma 1 csapata végezte, ami kívül és belül is meglátszott.

Forrás: gepkozvetito.hu

Forrás: gepkozvetito.hu

Először le kellett faragni vagy 10%-ot a jármű önsúlyából, majd áramvonalasabbá kellett tenni a vezetőfülkét is. Az eredeti váltót egy hatsebességes manuális váltóra cserélték. Innentől kezdve Guy Martinra kettő hosszú kör várt, ahol meg kellett mutatnia, hogy mennyi erő fért bele a Fastrac Two névre keresztelt traktorba.

A mérnökök szerint az öttonnás traktor gyorsulásánál csak a megállás biztosítása volt nehezebb, gondoskodniuk kellett arról, hogy a vezetőfülkében lévő Martin se legyen különösebb veszélyben. Végül úgy döntöttek, hogy a fékezőernyő erejét vetik be, ami a megállás pillanatában lelassította a traktort.

A mérnökök szerint nemcsak teljesítették a célt, hanem bőven megugrották, megnehezítve ezzel a következő traktor feladatát, akinek immár 217 km/órát kell megdöntenie. Ha pedig a Fastrac nem tér vissza a gyorsuló bajnokok közé, akkor még mindig be lehetne fogni mezőgazdasági munkára, hiszen a traktornak kutya baja sem lett a rekorddöntés alatt.

Megosztás

További olvasáshoz ajánljuk

Kicsit sem tipikus jakuzzik a nagyvilágban

2021. október 6.|

A folyamatosan fejlődő technológia nemcsak a kényelmünket, hanem a luxust is egyre magasabb szintre emeli. Ma már olyan berendezéseket kapunk, amik pár évvel ezelőtt elképzelhetetlenek voltak, miközben ma a szemünk se rebben. Pár éve luxus,

A vikingek és a skandinávok történelme

2021. szeptember 17.|

A vikingek és a skandinávok történelme rengeteg filmet és könyvet inspirált, ami teljesen érthető. Skandinávia erdős, hegyes-völgyes vidéket rejt, ahol az emberek megszokták a gyönyörű, de fagyos környezetet. A helyiek csak normannoknak vagyis északi embernek