Alig akad olyan ország, ahol még maszkot kell hordani kültéren

Az utazás megtervezésénél egyre több ember veszi figyelembe az aktuális szabályokat. Az utóbbi másfél évben hozzászoktunk a rengeteg maszkhoz, azonban alig vártuk, hogy végre megszabadulhassunk tőlük. Úgy tűnik, hogy az idei nyár meghozza az annyira várt változást, és végre szabadon sétálhatunk a szabadban és már emberek között is.

Persze jó, ha mindig lapul egy a táskánkban, mivel a boltokban és a bevásárlóközpontokban még szükségünk lesz rá. De mi van külföldön?

Spanyolország

A felkapott úti célok közül jelenleg Spanyolország az, ahol kell maszk az utcákon. A spanyol kormány elmondása szerint ez hamarosan változni fog, de pontos dátumot senki sem tud. Ha utazni szeretnénk, akkor készülni kell a maszkra, ráadásul az emberek legnagyobb része szabályosan betartja a viseletet. Az egyetlen baj az lehet, hogy a nagy melegben nehezebbé válik a légzés, és a kánikula nem segít a helyes maszkviselésen.

Szerencsére, ha a tengerpartra megyünk, akkor ott nyugodtan levehetjük magunkról, és kiélvezhetjük a nyaralás pillanatait. Ha azonban nem bírjuk elviselni a gondolatát sem, akkor érdemes várni az indulással.

Amennyiben spanyol utat tervezünk, úgy a maszkon kívül szabad pihenésre számíthatunk. Az emberek lényegesen nyugodtabbak a tavalyi évhez képest, az oltottsági szint már a 40 éves korhatárt is eléri, így hamarosan jönnek a fiatalabbak is. Az utazáshoz még nem tudjuk használni az oltási igazolásokat, de egy negatív PCR teszt ugyanúgy megteszi, azonban ezt a napokban 72 óráról 48 órára csökkentették, úgyhogy erre mindenféleképpen figyeljünk.

Olaszország

Következő felkapott cél lehet Olaszország is. A beutazási feltételek hasonlóan működnek, mint a spanyol, úgyhogy ide is teszttel tudunk indulni. A közeledő EU-s kártya megoldást jelenthet erre a problémára, de addig sem kell otthon maradnunk. A nyár még csak most kezdődik, minél később indulunk, annál több turistára kell majd számítanunk. Általánosságban elmondható, hogy az emberek egyre lazábban veszik az előírásokat, és egészen elnézőek a látogatókkal, úgyhogy ne féljünk a kemény megtorlásoktól, a helyiek örömmel fogadják a visszatérőket.

Ha azonban maszk nélkül, szabadon akarunk közlekedni, akkor Olaszország sem a mi úti célunk, mivel közterületen mindenkinek gondosan el kell takarnia a száját és az orrát is. Ha tehetjük, akkor használjunk vékony, eldobható maszkokat, mivel ezekkel könnyebben átvészelhetjük a nyári kánikulát, ami a következő hónapokban várható. Ha szabadtéri túrákat tervezünk, akkor mindig legyen rajtunk a maszk, egyedül a tengerparton és a medencében tudjuk a táska mélyére süllyeszteni.

Egyesek úgy döntöttek, hogy várnak az utazással a kötelező tesztek és a kötelező maszkviselés miatt, de ez csak az egyéntől függ. A másfél éves bezártság után biztosan jól jön, hogy kicsit világot lássunk, de mindig számoljunk azzal, hogy a gyerekekre általában ugyanazok a szabályok vonatkoznak, így még az indulás előtt magyarázzuk el nekik is.

Ne hagyjuk, hogy egy maszk az utunkba álljon, hanem élvezzük ki az idei nyár minden pillanatát!

Megosztás

További olvasáshoz ajánljuk

• Forrás: gepkozvetito.hu

A világ leggyorsabb traktorja

2021. július 26.|

A Guinness-rekordok könyvébe nem könnyű bekerülni, hanem valami különlegeset és egyedit kell letenni az asztalra. Az emberek persze folyamatosan próbálkoznak a nem szokványos ötletekkel, így született meg a gyorsan száguldozó traktor is.

Az Európai Unió szabályozása a szúnyogirtás kapcsán

2021. július 25.|

Nagy port kavart a hír, amikor bejelentették, hogy többé nem engedélyezik a légi szúnyogirtást. Magyarországon megszokott volt látni a repülőket, amik folyamatosan irtották a vérszívókat, viszont arról senki sem beszélt, hogy a fejlettebb országokban már

Lakásfelújítási támogatás igénybevétele klíma vásárlásához

A lakásfelújítási támogatás sok embernek meghozta a kedvét a munkához, és többen belevetették magukat a házuk vagy a lakásuk átrendezésébe. Sokan az első perctől kezdve nagyban gondolkodtak, és a legfontosabb problémákat orvosolták, miközben olyanok is